Christmas NOTD – OPI Sapphire in the Snow

17 Dec

Polish is from the 2009 OPI Holiday collection. And what a gorgeous polish it is! It is a dark indigo, or blurple (blue purple) if you like… If I had better application skills it would have been a one coater, but I always find cremes hard to work with. It is in some way the more colorful cousin of OPI Suzi Skies in the Pyrenees, they are both dark, muted and almost black in some lights. It is perfect for this time of year.

More christmas NOTDs to come, I want to try a glitter gradient mani and a candy cane mani. Hopefully this will be good enough to take pictures off, am not that good at nail art… Plus some normal NOTDs coming (including some ChG Wizards of Ohh Ahs!)

Coats: 2 Orly Armor, 1 coat CND Stikey, 2 coats SitS and 1 Nubar Diamont.
Light: Inside with artificial light. In order to get the color right my hands look very yellow. Hopefully I’ll get some daylight pictures during my holiday break, I have over 2 weeks off during the holidays. Yay!

8 Responses to “Christmas NOTD – OPI Sapphire in the Snow”

  1. Solveig December 20, 2009 at 01:47 #

    Nydelig farge, jeg elsker mørk lilla! 😀

    • akkure December 30, 2009 at 12:45 #

      Takk. Jeg falt for fargen med en gang, og for en gangs skyld en creme jeg syns var enkel å legge!

  2. Elise December 29, 2009 at 20:35 #

    Så fint! Jeg ser du har bestilt neglelakker fra 8ty8beauty.com… hvor dyrt ble det å bestille fra Norge? Kostet det mye å få det sendt? De hadde utrolig mange, og billige, neglelakker! Tok det lang tid før de kom? 🙂

    • akkure December 30, 2009 at 12:53 #

      Tusen takk. Min siste ordre fra 8ty8 kom på rundt $50, inkludert shipping $15. Jeg bestilte neglelakker til under 200,- men slikt avhenger jo av kursen på dollar. De sender som regel pakken dagen etter bestilling, tar opp til 2 uker før den kommer til Norge (men dette avhenger jo av mye annet enn 8ty8)…
      Aldri hatt noen problemer med de, alltid fått det jeg skal.

  3. Elise December 30, 2009 at 12:59 #

    Okei, takk for svar! Blir vel en bestilling derfra i dag 😀

  4. Elise December 30, 2009 at 14:35 #

    Hm, bare en liten ting til om 8ty8. Jeg får tydeligvis ikke til å bestille derfra, hva skal jeg fylle ut i de forskjellige delene av adressen? Jeg bor jo ikke i noen stat, og det står ikke Europa eller Norge noen sted… Hjelp?:)

    • akkure December 30, 2009 at 14:41 #

      Jeg pleier å skrive inn 00000 i post code og Alaska som stat og skrive i kommentarfeltet den riktige adressen, og være veldig nøye å presisere at det dreier seg om en sending til utlandet. Ikke hatt noe problem med det enda 🙂

  5. Elise December 30, 2009 at 15:29 #

    Da prøver jeg det, håper det funker 😉 Tusen takk for hjelpen.

Leave a Reply

